maandag 27 februari 2012

Mini-dagboek


Goedemorgen zonder zorgen iedereen!

Vandaag laat ik jullie mijn 'dagboekje' zien. Najaa, het is niet echt een dagboek, daarom staat hij ook tussen aanhalingstekens -_-.


Het is een boekje waarin ik op 21 januari begonnen ben met schrijven. Elke dag schrijf ik 1 zin, elke dag op een andere pagina. Als je dat een aantal jaar doet heb je op elke pagina een paar zinnen van verschillende jaren. Super leuk om te hebben!


Het idee komt van http://lastdaysofspringblog.com/. Dit is mijn stappenplan hoe je zo´n boekje maakt:

1) Kies een boekje. het is handig om een klein boekje te nemen zodat je hem op reis kan mee nemen. Mijn boekje heeft geen 365 pagina's maar ik ga gewoon door in een tweede boekje ;)
2) Versier je boekje met foto's, stickers, stempels etc. Ik heb in het begin ook steeds de dag met een stempel neergezet, alleen werd het te rommelig na een tijdje dus nu schrijf ik het.
3) Zoek een mooie pen waarmee je klein kan schrijven en leg die samen met het boekje naast je bed. Als je elke avond 30 seconde de tijd neemt heb je al een leuke zin!
4) Na elke maand laat ik 2 pagina's leeg om leuke woorden/zinnen/foto's van die maand op te schrijven of plakken.

Tips om goede zinnen te bedenken.

1) Je hoeft niet je hele dag te beschrijven, gewoon één gebeurtenis eruit pikken en daar zo kort mogelijk over schrijven.
2) Niet: Bijv. Samen met Cassandra, Tessa en Charlotte naar de kermis in Amsterdam geweest.
Maar: Naar de kermis geweest.
Laat de meeste namen, plaatsen en tijden weg.
3) Schrijf klein en/of neem een boekje met grote lijnen. (heb ik niet gedaan en schrijf redelijk groot, dus nu heb ik af en toe een probleem...)



Ik hoop dat jullie het een leuk idee vinden en het misschien zelf gaan doen (:

Heb jij een dagboek of zo'n soort boekje als ik?

xo

2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk idee, en wat heb je dit leuk uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Heb dit ook eens ergesn gelzen en was er toen mee begonnen, maar het is niets voor mij. Na een tijdje vergeet ik het weer, echt dom ;) Of ik wil er weer een heel verhaal bijschrijven :D
    En yeeeeh ik kom in je voorbeeld voor!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...