zaterdag 7 april 2012

Leertips

Een hele goede zaterdag 7 april,

Over 20 dagen ben ik al weer jarig (:

Maar eerst moet ik de toetsweek zien te overleven. Misschien jullie ook wel, daarom geef ik wat handige tips!

1) Maak een planning.

Serieus, het helpt! Als je alles gewoon goed opschrijft, dan weet je altijd wat je moet doen. En tuurlijk hou je je niet aan je planning, dat is logisch. Maar het werkt wel beter! Geef jezelf alleen niet teveel op, hou rekening met  bijv. sport of dat je op vrijdagmiddag echt NIET meer gaat leren. Als je de planning maakt denk je dat je op vrijdag gaat leren, maar geloof me. Het is niet zo.


Tumblr_lesfibjynl1qcszc0o1_500_large

2) Leer geconcentreerd.

Je kunt beter een uur echt goed aan je werk zitten dan 2/3 uur lang terwijl je ook nog op je laptop zit ofzo. Gewoon ipod/mobiel/laptop alles even weg en je goed concentreren.

3) Plan pauzes in.

Pauzes zijn fijn. Ik leer soms een uur heel geconcentreerd en heb daarna een kwartier/half uur pauze. Ga in die pauze echt iets totaal anders doen. Ik zet mijn wekker op m'n ipod zodat ik weer weet wanneer ik moet beginnen.

4) Leer niet de hele dag.

Leer niet de hele dag maar neem ook even een uurtje vrij om naar de stad te gaan of naar een vriendin. Gewoon even naar buiten.

Ik hoop dat jullie wat aan de tips hebben, ik ga nu zelf ook weer door met leren. Morgen ga ik op hockeytoernooi dus ik moet alle stof voor dinsdag kennen ):

x Emma

Wist je dat vrijdag de 17de in Italiƫ een ongeluksdag is?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...